Lilla hästen blir Stora hästen

I förrgår plockade jag in Hugo i stallet när jag slutat jobbet och var klar med att gipsa konvalecentens hov. Han går ju med täcke på så jag försöker lufta honom så ofta det går i alla fall. Man kunde ju önska att en unghäst på lösdrift kunde gå naken men han sätter ju så lite päls.. Redan under sommaren ser han ut som en rugg-uggla när det är lite kyligare, och nu under hösten står han bara inne i ligghallen och gör ingenting. Då tycker jag det är bättre att lägga på honom ett täcke så att han går ut och pillar med gräs, löv och andra saker ute i hagen. Nu går han alltså ute med ett 100 gr regntäcke från Pessoa. Fantastisk kvalitet och passform!
 
 
Taskig bild som inte alls gör honom rättvisa. Han är ABSOLUT inte lågställd.. Hovis som är unghästdomare bl a sa "det här hästen kan man kalla högställd". Dessutom ser han ut som en grinpelle.. Han har alltid öronen framåt, förutom när han måste säga åt de andra i hagen att inte flamsa runt och tjafsa ;)


Hur som helst, jag hade tagit in honom, och SHIT vad stor han har blivit!! Musklad och hög som tusan.. Fattar inte hur jag ska komma upp på honom.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0