Shopaholic

Idag var jag iväg till Hööks en sväng. De har rea så jag tänkte bara kika lite, såklart kom jag ut med lite för mycket. Hööks är inte min favoritaffär direkt men vissa grejer funkar bra tycker jag, vissa sadeltvålar, borstar, nån grimma.. Det är trist att det är så usel kvalitet på väldigt många av deras grejer. Att köpa ett träns för, vi säger 600 kr, som är lite felsytt (snett typ), torrt och stelt tycker inte jag känns värt alls. 600 kr är ganska mycket pengar för mig, speciellt i nuläget eftersom jag gör praktik och inte får så mycket pengar varje månad. Då sparar jag hellre ihop till ett träns som är några hundralappar dyrare och får bättre kvalitet. Ett träns som håller längre betyder mer för mig. Jag älskar kvalitet och klassisk stil, sådant som håller länge.

Nåväl, jag måste börja ta det lugnt med shoppingen, även fast jag köper en hel del second hand så blir det ändå lite för mycket för min just nu extremt tajta budget. Hugo är ju inte ens ridbar ännu haha. Men den som väntar på något gott.. Tror han kommer bli riktigt fin, tänker mig att han kommer vara riktigt läcker när han kommer upp i fem års-åldern!


Så söt min lilla häst, om fem dagar är han 21 månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0