Naturligtvis

Lät det konstigt att jag inte använder varken schampoo eller deodorant? Svaret är helt naturligt.

Googla no poo så hittar ni massor! Rekommenderar alla att prova, det gör stor positiv skillnad. Ni kommer inte att bli besvikna. Själv Gör jag bikarbonat+honungstvätt eller ägg+bikarbonat+honungstvätt, eftersköljer alltid med äppelcidervinägervatten med lite upplöst honung i. I duschen använder jag mig utav en bodyscrub som även fungerar som bodylotion. Den innehåller olivolja och strösocker. Efter jag har duschat sätter jag på mig min "deo" som jag gjort utav kokosfett, bikarbonat och majsstärkelse.

Som sagt, det finns massvis med info, kolla FB och googla. Det är så otroligt skönt att slippa alla äckliga kemikalier tycker jag. Förstår inte varför jag inte fått reda på det tidigare!

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh vad bra det lät! Jag är ute efter mera miljövänliga sätt att duscha och att leva i allmänhet! Det ska jag testa. Just nu har jag schampo i hårdtvålsform. Funkar det på hästar också, istället för hästshampo? Hästarna ska ju inte behöva ha massa kemikalier dom heller.

2012-01-13 @ 20:36:56
URL: http://hezioze.blogg.se/
Postat av: Sofie - HorseGirlShip

.... trodde det var nått "skämt-inlägg" först.... Grymt inponerad blev jag i alla fall xD Hur lång tid tar det att göra all den där smörjan?? är de billigare äna tt köpa shampoo o sånt i affären?

2012-01-15 @ 20:48:22
URL: http://www.HorseGirlShip.blogspot.com
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Åh :) hoppas verkligen att det går bra :)

2012-01-16 @ 21:21:24
URL: http://mooollys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0