Utredning

Idag har jag varit på möte inför min ADD-utredning. Kändes rätt onödigt, det mesta kände jag igen mig i, det kändes liksom "ja vadå, det är väl självklart!?". För en person utan ADD är det kanske inte självklart däremot. Folk pratar om att det ska vara skönt att få en diagnos, just nu har jag bara känslan av att det blir ett kvitto på att jag faktiskt är knäpp och dum i huvudet på riktigt. Jag hoppas i alla fall att det kommer någonting bra ur det hela, att jag kanske kan få hjälp med fokus och att kunna vara mer uppmärksam.

Blev lite rörigt inlägg nu kanske men kände bara att jag behövde skriva av mig lite. Har jag några läsare med ADD eller som kanske har någon vän/släkting/närstående med diagnosen? Vet ni andra vad det är för något, vad har ni för syn på ADD?

Kommentarer
Postat av: emily

Sv: Jaha vad synd! Man misstänkte ju som det, framförallt med tanke på de blanka passpoalerna, de såg ut att kunna spricka ganska lätt...

2012-02-06 @ 22:11:03
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: emily

Sv: Åh, det låter ju helt perfekt med en sådan lösdrift! Jag är lite inne på det men det är ju en avvägning mellan alla intressen som kolliderar med varandra. T ex så gillar jag verkligen Hippos två ridhus, jag har stått hemma utan ridhus och en dålig ridbana 1 km bort i 10 år, det är... sisådär kul faktiskt :-(

2012-02-08 @ 22:34:42
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Min bror har add. Tycker inte alls att det är onormalt. Gillar inte ens ordet "normal". Det finns inget som är det tycker jag. Ser alltså inte ner på folk med add eller nåt sånt.

2012-02-18 @ 09:14:49
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0