Hjälp!

Tidigare ikväll ringde jag och tackade uppfödarna till Gustaf för besöket hos de i lördags. Jag frågade också vad de hade tänkt sig för pris på 1,5 åringen. De diskuterade och ringde tillbaka och meddelade att de gärna säljer honom till mig. De tyckte att jag hade skött Gustaf bra och att han verkade lycklig. Det känns riktigt häftigt, det här är liksom inte något vanligt köp som när man köper via kontakter eller annons. Jag lär bli dumförklarad menmen.. Nu måste jag först och främst bestämma mig om jag verkligen klarar av att ha häst när jag är så dålig psykiskt eller om det kanske till och med hjälper mig att tillfriskna..

Under tiden försöker jag hitta information om att importera hästar. Jag har ingen aning om vad som ska göras! Någon som kan ge tips? Hur funkar veterinärbesiktning? Vilka företag är vettiga att anlita när han ska köras Bremen-Stockholm? Försäkring?

Jag har tusen funderingar, finns det någon som vet någonting? Känner någon som känner någon som vet något? Ja, en sak är säker i alla fall, det kommer inte bli lätt att somna ikväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0