Fråga

Funderade över en sak. Hästen jag vill ha, är 1,5 år och har vuxit om både mormor, mamma och storasyster. Pappa Hohenzollern (Hohadel-Weltmeyer-Matcho AA) är 167 om jag minns rätt och Mamma (Grand Cru-Mister A-Maat) ca 166-168. 1,5 åringen är född i april 2010 och är nu ca 170 i mankhöjd och lite högre bak. Kraftiga leder och ganska så bred. Min första tanke är att han är väldigt stor. Eller är det jag som inbillar mig? Jag hade ju lovat mig själv för andra gången att det nu faktiskt skulle bli en mindre häst efter att ha gått från 1,5 åringens morbror på ca 177, till en häst på ca 183 och nu kommer en stor 1,5 åring..




Här är han! Högre i bak som sagt. Jag är 174 cm, bara för att jämföra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0