Nosgrimmor och andra funderingar

Det finns ju en hel uppsjö av nosgrimmor nu för tiden. När jag började med hästar var modet helt annat, det känns som om det var mer qviltade västar och jackor, ridbyxor i manchester, ridbyxor med gubbveck, och inte dessa enormt höga dressyrbågar på stövlarna. Jag säger inte att jag avskyr det nya, nej absolut inte, men på sätt och vis saknar jag vissa saker som var förr. Därför blandar jag gärna.

Det här med träns är en rätt stor grej egentligen. Nu för tiden har många blingade träns (och mycket annat). Pannbanden ska gärna vara smäckra och eleganta. Nosgrimmorna "får" absolut inte vara smala, ve och fasa! De ska vara så breda som möjligt, 4 cm, men hellre bredare.


Här är ett träns från Hööks. Typisk modern stil med ett tunnare blingat pannband och den fylliga nosgrimman.

Själv tycker jag att det är snyggt med bling, eleganta pannband och breda nosgrimmor men jag tror faktiskt att jag börjar bli lite mätt på det nu. Istället tittar jag lite extra på de gamla tränsen, bruna enkla, med pannband och nosgrimmor i samma bredd och utförande. Undrar när trenden vänder!


Den här bilden är från Dover Saddlery, ett amerikanskt företag. Det här tränset är riktigt snyggt tycker jag. Jag gillar det enkla, stilrena och bruna lädret. Tänker mig en outfit med ljusa ridbyxor, matchande rutig tweedkavaj (och möjligtvis en klarröd att variera med) med vit skjorta och en slips under, sammetskask och snygga svarta ridstövlar till..

Kommentarer
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

Jag tror jag gillar båda. Det får inte se allt för tråkigt ut heller för mig. Då är det bara att putsa upp tränsen lite så dom ser fräscha och snygga ut, då är jag nöjd även med gamla haha :)

2011-11-11 @ 14:59:28
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Emma

de första älskar jag! :D

2011-11-11 @ 15:57:27
URL: http://teamrunsten.blogg.se/
Postat av: Sandra

BLOGGTIPS!

Vill du få din blogg tipsad hos mig ?

anmäl dig här: http://saandriiiee.blogg.se/2011/november/bloggtipsvinnare-ny-tavling.html#comment

KRAM

2011-11-11 @ 18:31:47
URL: http://saandriiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0